دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1395 - 11:29
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست مطرح کرد؛

استقبال سازمان‌های بین‌المللی از بررسی ردپای اکولوژیک جنگ بر محیط زیست/ قول ابتکار مبنی‌ بر عدم شکایت  از رسانه‌های حاشیه‌ساز

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به آثار تهدیدآمیز جنگ و خشونت بر محیط زیست گفت: سازمان‌های بین‌المللی از پیشنهاد بررسی ردپای اکولوژیک و کربن جنگ استقبال کردند.
کد خبر : 108438

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا،معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار به اتفاقات مهم جهان در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: توجه و آگاهی رهبران و تصمیم‌گیران کشورها به مسائل محیط زیست در سال‌های اخیر افزایش یافته و امروز بسیاری از دولت‌ها به اهمیت آثار جهانی مسائل محیط زیست پی برده‌اند.


وی ادامه داد: بحث زباله و پلاستیک دریایی یکی از بحث‌های مهم است و مشخص شده که فاجعه زباله و پلاستیک تنها مربوط به خشکی نیست و حتی به زیر دریاها نیز گسترش یافته است به طوری‌ که افزایش بی‌رویه پلاستیک در زیر آب صدمه‌های بسیاری به محیط زیست دریا وارد می‌کند به طوری‌که به مرور زمان میزان پلاستیک‌ها از ماهی‌های دریا بیشتر خواهد شد که این خود به عنوان یک فاجعه جهانی قابل تأمل است.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به سایر مسائل زیست محیطی اشاره کرد و گفت: مساله تنوع زیستی و گونه‌های در معرض تهدید یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های سازمان محیط زیست است. بسیاری از کشورها برای مبارزه با قاچاق حیات‌وحش و چوب اقدامات مختلفی در دست اجرا دارند به طوری‌که کنیا 180 تن عاج فیل را سوزاند و اعلام کرد عاج فیل زمانی ارزش دارد که روی بدن فیل‌ها باشد که این خود یک حرکت نمادین برای مبارزه با قاچاق حیات‌وحش محسوب می‌شود.


استقبال سازمان‌های بین‌المللی از بررسی ردپای اکولوژیک جنگ


ابتکار یادآور شد: سال گذشته مساله آثار تهدیدآمیز جنگ، ناامنی و خشونت بر محیط زیست در اجلاس وزرا پیشنهاد شد تا رد پای اکولوژیک و کربن باقی مانده از جنگ مورد بررسی قرار گیرد که خوشبختانه سازمان‌های بین‌المللی از این پیشنهاد استقبال کردند.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ایران در حوزه محیط زیست از تحولات جهانی مستثنی نیست بر همین اساس رویکرد رئیس جمهور در دولت یازدهم تعامل سازنده و مثبت و دوری از برخورد قهری با رسانه‌ها مطرح شد بر همین اساس شکایت‌های سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های مرتبط از رسانه‌ها را پس از مذاکره با وزرا پس گرفتیم و قول دادیم که تا پایان دولت یازدهم از هیچ رسانه‌ای تحت هیچ شرایطی شکایت نکنیم.


خبرسازی غیر اخلاقی یک رسانه


وی افزود: همه انسان‌ها باید به چهارچوب‌های اخلاقی و انسانی متعهد باشند زیرا اگر تقوای الهی و اخلاق را پیشه نکنیم همه چیز را از دست خواهیم داد بر همین اساس اعلام کردیم که از هیچ رسانه‌ای شکایت نمی‌کنیم در حالیکه یکی از رسانه‌ها در کمال ناجوانمردی عزم و همت خود را بر تخریب و حاشیه‌سازی و تهمت به سازمان محیط زیست بنا گذاشته است و تاکنون حدود 400 خبرسازی، دروغ‌پردازی و ابهام‌آفرینی برای مردم در حوزه محیط زیست انجام داده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته